طراحی مینیمال
13
آگوست

پنج راز برای دستیابی به طراحی مینیمال و ساده

وجه تمایز یک طراحی داخلی پر شده با لوازم مختلف با یک طراحی چشم نواز و مینیمال در چیست؟ تفاوت یک محیط کارامد و غنی با فضایی یکنواخت و خسته کننده در چیست؟ آیا رمز و رازی وجود دارد؟ ایجاد چنین فضاهایی سخت نیست، بلکه نیازمند تعادلی مشخص از پارامترهای طراحی برای دستیابی به طراحی داخلی مینیمال و ساده می باشد. درادامه 5 راز برای دستیابی به طراحی مینیمال و ساده را بیان میکنیم:

تمایل شدید به رعایت تعادل، نسبت ها و سایر اصول:

هنگامی که فضای شما ایتم های زیادی ندارد، در این صورت رعایت اصول اولیه مانند تعادل، تناسب و هارمونی ضروری تر میباشد. تمام اثاثیه میباید در تناسب مناسب با خودشان باشند (یعنی وسیله ای بیرون زده  از محیط نباشد چه از لحاظ بزرگی و چه از لحاظ کوچکی). وزن بصری فضای مورد نظرمیباید در تعادل باشد (یعنی قسمتی از فضا سنگین تر از سایر بخش ها نشود). هارمونی مابین تجهیزات ضروری است، اگه چه همه چیز نباید کاملا همخوان باشد ولی باید همسو و متمم یکدیگر باشند. و البته اگر نیاز بر قرار دادن چیز کوچک یا بزرگی برای تاثیرخاصی دارید، میباید طوری به نظر برسد که شما آگاهانه چنین وسیله ای را در فضا قرار داده اید.

تقدم کیفیت بر کمیت:

مجددا وقتی هدف شما فضاهای داخلی مینیمال است، به علت کمبود جا تمایل شما به استفاده از متریال های با کیفیت و خوش ساخت است تا پر کردن فضا بوسیله ایتم های دم دستی.

اصل جزئیات:

جزئیات( احساس های کوچک درون اشیاء و طرح های پارامترهای  فضا) در دستیابی به فضای مینیمال بسیار مهم می باشند. که میتواند لبه طلایی یک فریم باشد یا دوخت یک طرح روی بالش. چیزی که شما در اولین نگاه متوجه نمیشید، ولی عامل غنای محیط بدودن آشفتگی است. به همین دلیل تنوع بافت ها عامل مهمی درطراحی میینیال است.

رنگ های طبیعی و آرامش بخش از زمین:

چنین چیزی به راحتی قابل بحث است. زیرا هم ساده هستند و هم رنگ هایی هستند که با آن سر و کار داریم. با این وجود وقتی هدف شما ایجاد فضای مینیمال است، توصیه میشود از رنگ های طبیعی که به وفور در طبیعت وجود دارد بهره ببرید.

نقش بزرگ روشنایی:

در فضاهای مینیمال، روشنایی به اندازه بزرگترین مبلمان هایی که خریداری میشوند اهمیت دارد. دانستن اینکه نور چگونه و از کجا وارد فضا میشود و خود نمایی میکند ضروری است. از پنجره و ملحقات آن برای هدایت نور استفاده کنید. و در خصوص نور های مصنوعی نیز همانطور که بیان شد وجود یک منبع نوری با کیفیت میتواند همخوانی مناسب با فضا را ایجاد کند.