آکواریوم و برکه

آکواریوم  (aquarium)

آکواریوم و برکه از محیط هایی طبیعی هستند که به نمایندگی از طبیعت پویا در محیط شما خود نمایی می کنند. آکواریوم ها بخش زیبایی از دکوراسیون ها هستند و به طراحی داخلی هر محیط، رنگ و حرکت اضافه می کنند. علاوه بر زیبایی شناسی، نگاه کردن به آنها موجب ایجاد آرامش و بسیار سرگرم کننده است.

مطالعات نشان داده است که آکواریوم ها می توانند به کاهش اضطراب، استرس و درد کمک کنند. آنها می توانند به شما در خواب بهتر کمک کنند و در صورت لزوم خلاقیت شما را تقویت می کنند. اینها تنها برخی از دلایل محبوبیت آکواریوم به ویژه در واحدهای مسکونی است. گاهی اوقات، معماران به سادگی نیاز به پر کردن فضای اضافی دارند. و آکواریوم ها برای این کار مناسب هستند. در ادامه چند نکته اولیه و اصولی در انتخاب آکواریوم مناسب ارائه می شود.

برای فضاهای بزرگ:

اگر می خواهید یک آکواریوم به رستوران، دفتر کار یا خانه بزرگ خود اضافه کنید. توصیه می کنیم یک آکواریوم بزرگتر انتخاب کنید که بتواند به بخشی از اتاق تبدیل شود. برخی ممکن است به صورت مبلمان مستقل در بیایند. برخی ممکن است شبیه مجسمه باشند. در حالی که برخی دیگر ممکن است به عنوان واحدهای دیواری سفارشی عمل کنند. صرف نظر از نحوه انتخاب و اجرای آکواریوم، مطمئناً توجه شما را جلب می کند. وقتی نوبت به طراحی می رسد، می توانید از صحنه های کمینه دریا با ماسه، برخی گیاهان، سنگ ها و مجسمه ها گرفته تا مناظر عظیم با مرجان ها، خرچنگ ها، صدف ها و هر چیز دیگری که برای ایده مخزن ریف زنده مناسب است، انتخاب کنید.

برای فضاهای محدود و کوچک:

هنگام صحبت در مورد آکواریوم های خانگی کوچکتر، یکی از مزایای اصلی این است که هرکسی می تواند یکی از آنها را داشته باشد. حتی اگر آپارتمان کوچکی داشته باشید، به راحتی می توانید آکواریومی را پیدا کنید که برای آن مناسب باشد. بعلاوه، قانون معمول “بدون حیوانات خانگی” به طور کلی در مورد ماهی ها صدق نمی کند. بنابراین اگر شما به طور اتفاقی در یک اتاق خوابگاه یا یک آپارتمان اجاره ای زندگی می کنید، این مورد حیوان خانگی خوبی برای شما است.

این برای کودکان نیز عالی است. زیرا ماهی ها می توانند حیوانات خانگی خوبی باشند تا به آنها برخی مسئولیت ها را بیاموزند. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که آکواریوم ها به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارند، بنابراین باید برای این کار وقت بگذارید. علاوه بر این، اگر سبک فنگ شویی را دوست دارید، احتمالاً با اهمیت و معنی عنصر آب و همچنین اعداد کاملاً آشنا هستید.

یک آکواریوم و برکه خوب با ویژگی آب آبی می تواند به شما کمک کند تا تعادل هماهنگی را در محیط خود ایجاد کنید:

زیرا در بسیاری از فرهنگ ها اعتقاد بر این است. هنوز هم می تواند به شما کمک کند تا استرس خود را از دست دهید، استراحت کنید، روشن تر فکر کنید، و بنابراین، خودتان راه حل مشکلات خود را پیدا کنید. صرف نظر از اینکه شما یک آپارتمان کوچکتر و یا یک رستوران بزرگ را دیزاین می کنید. نصب یک آکواریوم می تواند باعث افزایش کیفیت کار شما شود. نیازی به ذکر نیست که تمام مزایای سلامتی آن همراه است. بنابراین، اگر این چیزی است که به آن فکر کرده اید، تحقیق خود را در مورد انواع آکواریوم و نیازهای نگهداری انجام دهید. و فضای تزئین شده با آن را به طراح بسپارید تا بهتر از تصور شما کار به انجام برسد.

ما زیبایی و زندگی را به محیط شما میاوریم، هیچ پروژه ای خیلی کوچک یا خیلی بزرگ نیست.

آکواریوم و برکه فقط یک قطعه هنری معمولی نیستند – بلکه حرکت و رشد می کنند، زیرا همه چیز در آنها دائما در حال تکامل است.

چرا ماهی ها حیوانات خانگی مناسبی هستند؟

میزان نگهداری از ماهی شما در مقایسه با سایر حیوانات خانگی مانند سگ یا گربه به مراتب کمتر است. آنها بی سر و صدا هستند. هنگامی که شما بیرون هستید، خانه شما را بهم نمیریزند. و وقتی به تعطیلات می روید، نیازی نیست که کسی را به مراقبت از ماهی های خود بگمارید.

ارزان هستند و به راحتی در دسترس . در هر فروشگاه آبزیان خانگی ماهی هایی برای فروش وجود دارد که آنها را به راحتی در دسترس قرار می دهد. و برخی از انواع ماهی ها می توانند بسیار ارزان باشند. ایجاد آکواریوم و برکه می توانند گران تمام شوند، اما در مقایسه با حیوانات خانگی بزرگتر هیچ چیز نیست.

اگر در انتخاب آکواریوم و برکه در محیط خود شک دارید و نگران امنیت و رسیدگی به آنها در دراز مدت هستید حتما با ما تماس بگیرید تا بهترین پیشنهاد ها رو بهتون بدیم.

برکه کوی (koi pond)

ماهی کوی که اجداد ایرانی اش(کپور) مهاجر به ژاپن بوده اند، هرگز محبوبیت خود را بعد از صد سال از دست نداده اند. زیبایی ، اعتبار و فلسفه آکواریوم و برکه باعث می شود که مورد توجه بسیاری از صاحبان خانه و مشاغل قرار بگیرند.

تماشای شنا کردن کوی در حوضچه یا برکه در حالی که صدای آرام آب را نیز می شنوید، ذهن شما را با آرامش همراه می کند. به همین دلیل است که همیشه در نظر گرفتن ساخت برکه کوی. برای افزایش زیبایی در فضای زندگی ایده خوبی است. هزاران طرح برکه کوی وجود دارد که امروزه می توانید در اینترنت پیدا کنید. از نوع معمولی در زمین گرفته تا آنهایی که روی زمین قرار دارند. و تا مدل هایی که ترکیبی از این دو حالت و حتی با پنجره آکواریوم مانند هستند.

× تماس و مشاوره رایگان